ALMANYA'DAN BÜYÜK INTEGRASYON KAMPANYASI


Dilini kullan-Yaşama katıl” sloganlı kampanyanın ikincibölümü dün Berlin'de tanıtıldı. Uyum Bakanı Maria Böhmer "Almanya'dasunulan imkanlardan faydalanmak için Almanca öğrenmek şart. Birlikte yaşamıntemel sütunlarından biri dil" dedi.

ALMANYA Uyum Vakfı tarafından hayata geçirilen “Dilinikullan-Yaşama katıl” adlı kampanyanın ikinci bölümü, başbakanlıkta düzenlenentörende tanıtıldı. Kampanyanın ikinci bölümünde Aşağı Saksonya Eyaleti Göç veUyum Bakanı Aygül Özkan, boksörler Artur Abraham ve Fırat Aslan gibi isimlerinde bulunduğu 11 isim yer alıyor. Kampanyanın ikinci bölümünü Göç ve UyumdanSorumlu Devlet Bakanı Maria Böhmer, Alman Yayıncılar Birliği Başkanı WolfgangFürstner, Kampanyaya destek veren Doğan Medya Avrupa Genel Müdürü SevdaBoduroğlu tanıttı.

Almanca öğrenmeye davet
Böhmer, kampanya ile birlikte mümkün olduğu kadar çokkişiyi Almanca öğrenmeye davet ettiklerini belirtti. Bakan Böhmer, ülkedesunulan imkanlardan faydalanmak için Almanca'nın şart olduğunu belirtirken,birlikte yaşamın temel sütunlarından birinin dil olduğunu vurguladı.Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün, Almanya'da yaşayan Türklere yönelik Almancaöğrenmeleri yönündeki tavsiyesini memnuniyetle karşıladıklarını kaydedenBöhmer, “Okullarda derslerin de dışında Almanca konuşulması yönündeki sözlerimAlmanca'nın zorunlu olmasını istiyorum şeklinde yanlış yorumlandı. Ancak,derslerin dışında okul bahçelerinde de Almanca konuşmanın önemli olduğunainanıyorum” dedi. Bakan Böhmer, 3 Kasım'da yapılacak olan Uyum Zirvesi'nde dekonunu ele alınacağını söyledi.
İki dilli büyüdüm
Kampanyaya destek veren ve göçmenleri dil öğrenmeyeçağıran Aşağı Saksonya Eyaleti Göç ve Uyum Bakanı Aygül Özkan ise, “BenAlman'ım. Alman olmaktan gurur duyuyorum. Almanca'yı bilmekten gurur duyuyorum.Ben başardım çünkü erken dönemde Almanca öğrenmenin önemini kavradım” dedi.Bakan Özkan, “Nasıl Almanca öğrendiniz?”sorusuna, “3 yaşındayken yuvaya gittim.1970'lerde bu çok doğal bir olay değildi. Ama evde iki dilli büyüdüm. Şimdi bende çocuğumu yuvaya gönderiyorum ve onu iki dilli büyütüyorum” dedi. Aynızamanda Almanya Uyum Vakfı Yönetim Kurulu'nda yer alan Doğan Medya Avrupa GenelMüdürü Sevda Boduroğlu ise Türk medyasının kampanyayı ve çifte dilliliğidesteklediklerini söyledi.
Afişlerle tanıtıldı
ALMANYA Uyum Vakfı tarafından hayata geçirilen “Rausmit der Sprache-Dilini Kullan Yaşama Katıl” adlı kampanya ilk olarak bu yılınmart ayında start aldı. Alman Yayıncılar Birliği'nin desteklediği kampanyakapsamında ünlü isimlerle hazırlanan reklamlar, 100'ün üzerinde gazete ve dergidefarklı dillerde yayınlandı. Kampanyanın ikinci bölümü için hazırlanan yeniafişlerde birçok isim gibi Bakan Aygül Özkan da yer alıyor.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"Raus mit der Sprache. Rein ins Leben"
Für die Fortsetzung der Kampagne „Raus mit der Sprache.Rein ins Leben.“ hat die Deutschlandstiftung Integration 11 neueBotschafterinnen und Botschafter gewonnen, darunter die Politikerin AygülÖzkan, die Turnerin Magdalena Brezka, den Boxer Artur Abraham, der FußballerJérôme Boateng sowie die Rapper Sido und Harris. In den Motiven bringen dieBotschafterinnen und Botschafter ihre Persönlichkeit zum Ausdruck undtransportieren mit der herausgestreckten Zunge in den Farben Schwarz, Rot undGold die klare Nachricht: Die Beherrschung der deutschen Sprache ist derSchlüssel für eine erfolgreiche Integration.
Dazu Vorstandsmitglied und Integrationsbeauftragte derBundesregierung, Staatsministerin Prof. Dr. Maria Böhmer: „Die Kampagne machtdeutlich: Wer kein Deutsch kann, ist nur Zaungast in unserem Land. Deshalbappelliere ich an die Migranten, Deutsch zu lernen! Erst mit gutenDeutschkenntnissen lassen sich alle Chancen ergreifen, die unser Land bietet.Die Beherrschung der deutschen Sprache ist die Voraussetzung für eine guteBildung, eine fundierte Ausbildung und einen festen Arbeitsplatz. Und damit füreine erfolgreiche Zukunft. Wer gut Deutsch spricht, kann sich zudem in unsererGesellschaft einbringen und mitwirken. Sprache ist mehr als bloße Kommunikationsie ist das Band, das uns verbindet. Ich danke den Prominenten, die an derKampagne mitwirken, für ihr Engagement: Sie leisten damit einen wichtigenBeitrag zur Integration. Als Vorbilder machen sie anderen Migranten Mut. DieBotschaft lautet: Mit guten Deutschkenntnissen kannst auch Du den Aufstieg inunserem Land schaffen!“
Die erste Staffel der Kampagne, die im März 2010startete, erhielt viel öffentliche Aufmerksamkeit und wurde von Verlagen mit200 Anzeigen in 100 Zeitschriften- und Zeitungstiteln unterstützt. Die Anzeigenwurden im April und Mai zur Anzeige des Monats im Hamburger Abendblatt und inder Berliner Morgenpost gewählt und befinden sich jetzt in der Auswahl zurAnzeige des Jahres. Die jetzt gestartete Staffel wird bis März 2011 laufen undsoll neben Anzeigenplätzen in Print auch Online und als Plakataktion verbreitetwerden.
Kaynak: hurriyet.de

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR