SIKINTILARIMIZIN BİZE HATTA YAPTIRMASINA İZİN VERMEYELİM


Öncelikle herkese kucak dolusu sevgiler.

Bu sabah başımdan geçen bir olayı sizler ile paylaşmak istiyorum. 

Her gün olduğu gibi bu sabah da tren ile Zürih e gidiyordum. Bu yoğun ve bir o kadar da stresli günlerim de  sabah hazırladığım ballı ve sütlü kahvem, elim de kelime kartlarım ile bir yandan Almanca kelime çalışıyorum; diğer yandan kahvemi yudumlayıp ara ara yağmur un eşliğinde Zürich gölünü seyrederken arka taraftan bir bayanın "Günaydın Bilet Kontrol" sesini duydum.  Görevli bayan gelmeden aylık abonman biletimi çıkartım. Ve kontrolü beklemeye başladım. 

Kontrol için sıranın bana gelmesine 3 sıra kala abone kartımı actım ve bir baktım ki kartımın tarihi 1 gün geçmişti. Halbu ki dün kontrol etmiştim; fakat dikkatli bakmadığımdan 07.04/06.05 tarih aralıklı biletimin 07.04 baslangıç tarihini yoğun stressden dolayı  07.05 son gün tarihi gibi algılayınca o an ne yapacağımı şaşırdım. 

Hayatın  stresini içimde daha da büyütüp bir anlık dalgınlığım ve dikkatsizliğim; kurallara uyan birisi olarak  üç sira sonra bana 100 Isviçre Frankı cezaya çarptırılmama neden olacaktı.(Aylık Abone Ücreti 197 CHF

O an inanırmısınız; buradaki yaşantım da yer alan stres ve sorunların hiçbiri benle değildi.

Görevli bayan bir sıra arkamdaydı ve o an tren hoperlöründen bir sonra ki durağın adi anons edildi. Ve ben nasıl yaptıysam ayağa kalktım ve çıkış kapısına doğru yürümeye başladım. Elim ayağım zangır zangır titriyordu. Görevli bayan bana " Beyefendi bir dakika biletinize bakabilirmiyim?" dese 3-4 kat daha rezil olacaktım. Daha sonrası kadına gelde anlat....

Abone kartım varda, yok son gün tarihini yanlış görmüşüm de vs.... Bir de o kadar insanın içinde rezil olma durumu cabası....

Neyse ki ben koltuğumdan uzaklaştım. Çıkıs kapısına geldim ve diğer görevli öndeki vagondan bilet kontrolü icin gelirken bende trenden inip hemen bilet gişesine gidip yeni abone biletimi aldım.

Daha sonrasın da yaptığım hatanın ve kontrol esnasın da kalkıp ceza yememek için  kaçışımın kendi içimde yarattığı fırtınayı biraz olsun dindirmem ile şunu düşündüm.

Herkesin yaşamdaki sıkıntısı kendine ağırdır. Lakin öyle ufak ama önemli detaylar vardır ki siz diger sorunları içinizde büyüttükçe küçük ama önemli diğer detaylar görünmez olur. Ve hiç ummadığınız bir anda görmediğiniz o küçük detaylar karşınıza öyle bir ŞOK SORUN VE SIKINTI  olarak çıkar ki bir anda diğer tüm sorun ve streslerinizi unutuverirsiniz. 

Aslında kendimize her açıdan KENDIMIZ zarar vermeye baslarız. (Şayet bir an bilete dikkatli bakmasaydım ceza sonrası cebimden çıkacak 100 CHF gibi)

Yani 
SORUN+SORUN=SIKINTI+SIKINTI
(x2)

Bu olay adeta bana panzehir gibi geldi. Ve içimdeki stres zehirini atmama neden oldu. 

Ve hayatta var olan sıkıntı ve streslerin beni esir almaması için YAŞAMA ve OLAYLAR içindeki sıkıntılara daha da  POZİTİF yaklaşarak hayatın güzelliklerinin benimle buluşmasına çok daha fazla çaba sarfedeceğim.

Benden herkese ufak bir yaşanmış tavsiye....

Sevgilerimle   

Uluç Vatansever
07.05.2014
09:17

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR