EĞİTİM DEDİĞİN BÖYLE OLMALI, GURUR DUYDUM.

Bugün İsviçre Zürih de çocuklarımın ilkokul eğitimine baktığımda insan "işte bu" ve "bir çocuğu geleceğe hazırlamak böyle olmalı" diyor.

15 Mayıs, Pazartesi gününden itibaren tam bir hafta boyunca Anaokulu, İlkokul ve Ortaokul öğrencileri, öğretmenleri tarafından guruplara ayrılarak farklı mesleklerde eğitim gördüler.

Hafta boyunca marangoz, bahçıvanlık ve çiçekçilik, eczacılık, fizyoterapi ve masaj, güzellik uzmanlığı, takı ve mücevherat, polis, aşçılık, haberleşme ve posta, itfaiye gibi bir çok branşta işin uzmanları tarafından eğitildiler.

Bugün ise bir hafta sonunda öğrendikleri meslekler üzerine ürettikleri ve yaptıkları şeyleri aileleri ile paylaştıkları  harika bir sergi açtılar.

Bu sergide aynı zamanda yaptıkları ürünlerin satışını gerçekleştirdiler.

Yaptıkları ürünlerin satışından elde ettikleri gelir ile çocuklar için yeni bir çok araç ve gerek alınacak.

Bu satışlar için bir de özel para bastırmışlar. Okulları Horgen'in Waldegg bölgesinde olduğundan ismini de "Waldis" koymuşlar.
Paranın üzerine de okullarının Müdür ve Müdür yardımcılarının resmini basmışlar. 
  
Sergi de alışveriş yapmak için bastıkları paraları, oluşturdukları kasa bölümünden gidip temin edebiliyorsunuz.

Bu arada çocuklar kendi
 aralarında harika bir sistem de yapmışlar.

Eğitim aldıkları mesleki branş esnasında çocuklar birbirlerine yardım ettikleri taktirde kendi belirledikleri oranda bedava bastıkları WALDİS paralardan da kazanıyorlar.

Böylece kendileri de emeklerinin ve yardımlarının karşılığında kazandıkları para ile sergide sergilenen ürünlerden istediklerini satın alabiliyorlar.


Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Çocuklarımla gerçekten bir kat daha gurur duydum. Yanda  gördüğünüz çiçek, saksı ve bölmeli ahşap tabureyi onlar yaptılar.
Oğlum marangozluk, kızım ise bahçe ve çiçekçilik eğitimi aldılar.




















  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR