İNSANLAR APTAL MI DOĞUYOR ?

Sizce insanlar aptal mı doğuyor ? 

Tabii ki hayır. 

Fakat insanlar anaokulu ile başlayan eğitim süreçleri içersin de maalesef aptallaştırılıyor.

Peki bu nasıl mı oluyor ?

Sorunun cevabı çok net "Yanlış eğitim sistemi" 

Üretmekten, hayal kurmaktan, öz güvenden, yardımlaşmadan, taktir etmekten, taktir edilmekten, oyun çağında sınav maratonlarına sokularak, eğitim aldıkları okullarındaki gelişmelerini sağlayacak her şeyden uzak olmaktan ve ezbercilikten maalesef insanlar çocuk yaşlarında eğitim içinde eğitimden uzaklaştırılıyorlar.

Gelişmiş toplumların eğitim alanları aslında eğitimi yansıtan yerler olmalıdır. Kapısı, duvarı, sınıfı, bahçesi, öğretmeni vs... 
Belki de söylemek istediklerimi aşağıdaki resimler çok daha net anlatacaklar.


 Bir Ağacın Çevresine İnşa Edilmiş Anaokulu (Japonya)

Çocukların Oynayabilmesi İçin Yağmur Suyu Biriktiren Anaokulu (Japonya) 

Aşçılık Sınıfında Öğretmenin Yaptıklarını Görmeyi Sağlayan Tavan Aynası

Barkod Okutulduğunda Öğretmen Tarafından Gönderilmiş Dersle İlgili Bir Eğitici Youtube Videosuna Yönlendiren Ödev

 Kitap Sırtı Şeklinde Boyanan Okul Dolaplarından Bir “Edebiyat Sokağı”

Münih Teknik Üniversitesi’nin Bina İçindeki Kaydırakları


Okul Malzemeleri Otomatı

 Okulun Bilgisayar Odasındaki Kablo Asacağı

 Okulun Periyodik Tablosu

Sınav Stresiyle Başa Çıkma Desteği Olarak Balonlu Naylonlar

Yürüyen, Koşan ve Mesaj Yazanların Birbirini Engellemesine İzin Vermeyen Merdivenler




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR