AVRUPADA YAŞAYAN TÜRKLER OY KULLANMAMALI


Malum seçimler yaklaştı. Türkiye’de gündemin büyük bir çoğunluğunu bu konu oluşturuyor. 

Peki sadece Türkiye’de mi ? 

Tabiki Hayır.

Bir çoğunuz biliyordur. 
Yaklaşık 9 yıldır; İsviçre’nin Zürih şehrinde yaşıyorum. 
Bu 9 yıl içinde hem bulunduğum ülkede hemde avrupanın farklı ülkelerinde yaşayan Türkler ile tanıştım. 
Her biri Türkiye ile ilgili farklı duygu ve düşüncelere sahipler. 

Ve ben de dahil diğer seçimlerde olduğu gibi bu seçimde de oy kullanacağız. 

Yalnız ben Avrupa da yaşayan Türklerin oy kullanmalarına pek sıcak bakmıyorum. 

Bunu sizlere kısaca şöyle açıklayabilirim.

Örneğin Avrupada en fazla Türk'ün yaşadığı ülkeyi yani Almanyayı örnek alalım.

Almanya da asgari ücret ile çalışan bir işçi ayda ortalama 1500 Euro para kazanıyor. Bu işçi sene de 4 hafta tatil yapma hakkına sahip ve ortalama 2000 Euro ile Türkiye ye tatile geldiğinde ki bu da Türk Lirası ile ortalama 10.389,6 Tl (Kur: 5,196 ) yapmaktadır. 

Anlıyacağınız bu para ile harika bir tatil yapma şansına sahip fakat aynı şartlar da Türkiye de yaşayan bir asgari ücretli çalışan, aylık kazancı 1603 Tl ile sene sonun da değil tatile evinden dışarı çıkamamaktadır.

Anlıyacağınız Avrupa da asgari ücret kazanıp yaşayan bir Türk ile Türkiye de yaşayan Türk'ün ekonomik olarak aralarında dünyalar kadar fark bulunmaktadır.

Peki şimdi size sormak istiyorum. 

Avrupa da yaşayan bir kişi Türkiye de yaşayan kişinin yaşadığı ekonomik sıkıntıları ne kadar hissedebilir yada yaşadığı ülkenin getirdiği refah seviyesi içinde Türkiye de ki insanların geleceği için ne kadar oy kullanma hakkına sahiptir ?

    

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR