BAHÇE YENİLİKLERİNE TAM GAZ DEVAM


BİR YERDEN BAŞLAMAK LAZIM

Bir yerden başlamak lazım; Uluç, evin arkasına artık bir şekil şemal vermelisin diyerek başladı.

Resimde de gördüğünüz gibi gerçekten bir düzen vermeliydim. 

............................


 
Aslında uzun zamandan beri bahçemdeki evimin arkasına bir malzeme dolabı yapmayı çok istiyordum.  Gerekli zemin malzemelerini temin ettikten hemen sonra işe öncelikle zemini düzleme ve stabil bir konuma getirmek ile başladım. Buradaki en önemli şey toprak zemini düzlendikten hemen sonra üzerine yerleştireceğimiz bahçe taşlarının arasından yabanı otların çıkmaması için iyi bir izolasyon malzemesi ile toprağın üzerini örtmek.

İkinci önemli detay ise Mıcır dediğimiz 4-8 mm kalınlığında küçük çakıl taşları ile bahçe taşlarına zemin hazırlamak. 



Geriye resimlerde gördüğünüz gibi taşları hazırladığınız zemin üzerine su terazisi yardımı ile düzgün bir şekilde yerleştirmek olacaktır. 

Burada bir diğer önemli detay zemin üzerinde yağmur suyu birikimini azaltmak için dışarıya doğru eğim vermek olacaktır.

Artık zeminde hazır ise o zaman barakamızın yapımı için gerekli malzemeleri alıp eserimizi inşaa edebiliriz.


















Bu arada resimde gördüğünüz insan suretindeki melek kalpli adama çok teşekkür etmek istiyorum. Bu zamana kadar hayatımda tanıdığım ender temiz kalpli insanlardan birisidir.
Kendisi benim İsviçredeki şanslarımdan bir tanesidir.

O nedenle kendisi kocaman bir teşekkürü fazlası ile hak ediyor.

İyi ki varsın Bektaş Şenel.

İnşaatın buradan sonra ki bölümüne can dostum Bektaş ile devam ediyoruz.


Bektaş ile yaptığımız alışverişde her ne kadar ben ucuz a kaçmaya çalıştıysam da kankamın yoğun baskısı ile Isviçre kalite standartlarını fazlası ile yakalayıp  :) hiç bir masraftan kaçınmadık.

Gerçi ödeme için kasaya geldiğimizde "Yuh o ne ya, Ne aldık biz " tepkisi ile benim kendisine bakışımı tahmin ediyorsunuzdur.
:)))))

Lakin kaliteli ve sağlam bir iş çıkardığımızı düşünüyorum. Çünkü Bektaşın malzemelerin montajını yaparken bana devamlı söylediği "Kanka bak iyi ki bu kalitede aldık Valla taş gibi oldu" gibi sözleri bu satırları yazarken bile kulaklarımda çınlıyor.
:))))))

Şaka bir yana dış cephe için kullanılacak malzemeler gerçekten çok önemli, barakanın dış duvarlarını birbirine geçmeli kalın tahtalarlardan yaptık. 
Böylelikle hem stabil hemde hava sıcaklıkları ve 
soğuklukları nedeni ile oluşabilecek esnemelerden dolayı 
tahtalar arası boşlukları önlemiş olduk.
Bu arada Barakanın zemini inanılmaz önemli bunun en büyük nedeni yağmur ve kar sularının zemini çürütme tehlikesinin olamasındır. 










Bunun için barakaya hazırladığımız zemin kalıbını özel yağmur ve kar suyuna karşı korumalı boya ile 7 kat boyadık. Ardından kalıp üzerine yukarıdaki resimde de göreceğiniz gibi özel inşaatlarda kullanılan suya dayanıklı 50x200 mm ebatlarında iki adet boyalı sarı tahtaları kullandık.

Arada Metin Hocamız ve arkadaşım Köksal ın ziyareti ile işimizi daha büyük bir neşe ve kahkahalı sohbet ile keyifli hale getirdik.
























Ve işte çatı izolasyonu ile barakanın son hali bu şekilde  



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR PERİ MASALI

TEŞEKKÜRLER PINAR İNANÇ AKAR